Metoda Workbooks.Close

WorkBooks.Close to jedna z metod obiektu Workbooks zamykająca skoroszyt. 

kliknij, aby powiększyć

Argumenty metody to:

kliknij, aby powiększyć
      • SaveChanges
        zapisywanie zmian. Jeżeli argument zostanie pominięty, a w skoroszycie są zmiany, pojawi się pytanie czy je zapisać. Wartość True powoduje zapisanie i zamknięcie skoroszytu,  wartość False  – zamknięcie bez zapisywania. 
      • FileName
        nazwa, pod jaką zostanie zapisany plik. Jeżeli argument jest pominięty, argument 1 jest True, zostanie zapisany pod nazwą bieżącą. 
      • RouteWorkBook
        argument True lub False, istotny przy pliku udostepnionym. Decyduje, czy plik powinien zostać wysłany do kolejnego użytkownika. 

Wszystkie te argumenty są opcjonalne.

Stosuje się ją najczęściej, gdy procedurą w jednym pliku otwieramy inny plik, pobieramy/edytujemy/zapisujemy dane, a następnie go zamykamy. 
Np. 

Public Sub PobierzDane()
Dim WBK As Workbook
Set WBK = Workbooks.Open(„E:\AKTUAL\Wprawki\BlogMarzatela\Excel\Wprawki2.xlsm”, , True)

’ciag instrukcji związanych z pobraniem danych

WBK.Close
Set WBK = Nothing
End Sub

Jeżeli w pliku jest zdefiniowane zdarzenia skoroszytu  – automatycznie zostaną uruchomione.


Kurs Makra w Excelu 365 od podstaw

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *